آموزش و ابزارهای پیشرفته “با هم تکامل یافته اند” – ScienceDaily


بر اساس یک مطالعه جدید ، توانایی انسان در آموزش و استفاده از ابزارهای پیچیده ممکن است.

پیشرفت فناوری در طی نسل های مختلف ، معروف به “تکامل فرهنگی تجمعی” ، برای موفقیت ما به عنوان یک نوع اساسی است ، اما ریشه های آن یک رمز و راز است.

مطالعه جدید ، به رهبری دانشگاه اکستر ، قدرت آموزش را در زمینه توسعه ابزارهای ساده تر و پیچیده تر آزمایش می کند – و نشان می دهد که هنگام برخورد با مشکلات پیچیده ، آموزش برجسته است.

این نشان می دهد که همانطور که بشر اولیه ابزارهای پیچیده تری را ایجاد می کند ، انتخاب طبیعی به نفع کسانی است که می توانند آموزش دهند.

دکتر الکس ثورنتون ، نویسنده ارشد ، از مرکز بوم شناسی و حفاظت در پردیس پنیرن در اکستر ، کورنوال ، گفت: “مردم توانایی بی نظیری در انتقال دانش به نسل ها دارند.”

“نظریه های سنتی بیان می کنند که تکامل فرهنگی تجمعی برای انتقال دقیق اطلاعات به فرایندهای ویژه ای مانند آموزش نیاز دارد ، اما این نمی تواند دلیل اصلی تکامل این فرآیندها را توضیح دهد.

“هدف ما در این مطالعه آزمایش این فرضیه بود که این فرایندها با افزایش وابستگی به ابزارهای پیچیده به تدریج” با هم متحول می شوند “.

بیش از 600 نفر در این تحقیق شرکت کردند و “زنجیرهایی” را برای تولید یک ابزار ساده (قایقی ساخته شده از کاغذ ضد آب) یا یک ابزار پیچیده تر (یک سبد پاک کننده لوله) تشکیل دادند.

برای حمل سنگ مرمر از همه ابزارها استفاده شد و موفقیت با تعداد سنگ مرمرهای حمل شده اندازه گیری شد.

زنجیره توسعه شامل ده “نسل” است – ده نسخه از ابزار ساخته شده.

هر یک از شرکت کنندگان یا ابزاری را که توسط شخص قبلی در این زنجیره ساخته شده است ، مشاهده کرده و شخص دیگری را در ساختن ابزار مشاهده کرده است (و بنابراین می تواند از آنها تقلید کند و از آنها بیاموزد) ، یا با شرکت کننده قبلی صحبت کرده است – اجازه می دهد آموزش انجام شود.

دکتر آماندا لوکاس از دانشگاه اکستر گفت: “ابزارهای معمولی و پیشرفته به طور کلی در طی” نسل ها “بهبود یافته اند و برای ابزارهای ساده این پیشرفت تقریباً در هر سه شرایط تحصیل یکسان بوده است.

“با استفاده از ابزارهای پیچیده ، تدریس به طور مداوم منجر به پیشرفت های بیشتری نسبت به سایر شرایط می شود.

“تدریس به ویژه برای اجازه انتقال طرحهای جدید و بسیار م usefulثر بسیار مفید به نظر می رسید.”

دکتر لوکاس افزود: “ما فوق العاده سپاسگزاریم از گروه های محلی محلی در کرنوال که در این مطالعه شرکت کردند ، از جمله موسسات زنان ، باشگاه های ورزشی ، انجمن های صنایع دستی ، موزه ها ، تئاترها ، گالری ها ، کتابخانه ها و باغبانان جامعه.

“این بدان معنی است که مطالعه ما انواع مختلفی از سنین ، زمینه ها و مهارت ها را نشان می دهد ، این مهم از آنجاست که بسیاری از این نوع آزمایش ها ، که هدف آنها کشف چیزهای اساسی برای انسان بودن است ، فقط نمونه باریک تری از دانش آموزان را می گیرند. “

دکتر الکس تورنتون ادامه داد: “تأثیراتی که پیدا کردیم تدریجی است – اما ایده اینجا بود که ریشه های تکامل فرهنگی تجمعی را بررسی کنیم و برای بسیاری از نسل ها این پیشرفت های تدریجی اضافه خواهد شد.

“یافته های ما به یک حلقه بازخورد تکاملی بین ابزار و آموزش اشاره دارد.

“این نشان می دهد که نیاکان ما بدون نیاز به آموزش می توانستند دست به اصلاحات تجمعی نسبتاً ساده ای در ابزارهای ساده بزنند ، اما با پیچیدگی بیشتر ابزارها ، تدریس سودآوری پیدا کرد.

“تکامل مهارتهای تدریس پیشرفته ، به نوبه خود ، امکان تولید ابزارهای پیچیده و م effectiveثر را نیز فراهم می کند.”

این مطالعه همچنین نشان داد که ابزارهای ساده تمایل به یک طرح مشترک دارند ، در حالی که ابزارهای پیچیده متنوع و متنوع باقی می مانند – نشان دهنده تنوع فناوری های موجود در جوامع بشری امروز است.

تیم تحقیقاتی شامل کارکنان دانشگاه استرلینگ و کالج کینگز لندن است و بودجه این مطالعه توسط شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESRC) تأمین شده است.


منبع: khabar-erfan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*