باله های کوچک پرهای جغد راه را برای سر و صدای کمتر هواپیما نشان می دهد – ScienceDaily


مطالعه ای که اخیراً توسط استاد دانشگاه لندن انجام شد ، کریستوف بروکر و تیم وی نشان داد که فیله های ریز ساختار روی پرهای جغد امکان پرواز خاموش را فراهم می کند و می تواند راه را برای کاهش سر و صدای هواپیما در آینده نشان دهد.

پروفسور بروکر رئیس آکادمی سلطنتی تحقیقات مهندسی در سنسور الهام گرفته از طبیعت و کنترل جریان برای حمل و نقل پایدار و سر مهندسی هواپیمایی سر ریچارد اولور BAE است.

تیم وی یافته های خود را در مجله موسسه فیزیک منتشر کرد ، بیوگرافی و بیومتریک در مقاله ای تحت عنوان “اثر برگشت جریان و کنترل آرام با انحنای سه بعدی لبه های دندانه دار بال جغد”

تحقیقات آنها ترسیم ترجمه دقیق هندسه سه بعدی از نمونه های معمولی پرهای جغد است که توسط پروفسور هرمان واگنر از دانشگاه آخن RWTH (آلمان) به یک بال آیرودینامیکی بیومتیمیک برای بررسی اثر آیرودینامیکی روی رشته های خاص لبه جلوی پرها ارائه شده است.

نتایج نشان می دهد که این سازه ها به صورت آرایه هایی از دنده ها کار می کنند که به ترتیب متوالی جهت جریان نزدیک به دیواره آیرودینامیکی را معکوس می کنند و جریان را برای مدت طولانی تر و با ثبات بیشتر حفظ می کنند و از تلاطم جلوگیری می کنند.

تیم تحقیقاتی شهر با الهام از هندسه سه بعدی پیچیده پسوندهای جبهه در قسمت جلوی پرهای جغد – بازسازی شده توسط پروفسور واگنر و تیم وی در تحقیقات قبلی با استفاده از اسکن میکرو سی تی با وضوح بالا.

پس از انتقال آنها به یک مدل شکل دیجیتال ، شبیه سازی جریان در اطراف این ساختارها (با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی) عملکرد آیرودینامیکی این پسوندها را به صورت دنده ای نشان می دهد که جهت جریان را به صورت ثابت معکوس می کند.

این اثر برای ایجاد ثبات جریان بر روی یک بال آیرودینامیکی جغد مانند هنگام بال زدن و سر خوردن شناخته شده است.

با استفاده از مطالعات جریان در یک تونل آب ، پروفسور بروکر همچنین فرضیه معکوس کردن جریان را در آزمایشات با یک مدل فیله بزرگ اثبات کرد.

تیم او تعجب کرد که به جای ایجاد گرداب ، فیله ها به دلیل انحنای خاص 3D به عنوان پره های راهنمای نازک عمل می کنند. بنابراین ، یک ردیف منظم از این نوع دنده ها در بالای محیط بال ، جریان جریان نزدیک دیواره را به صورت هموار و متوالی تبدیل می کند.

این تیم در نظر دارد تا برای آزمایش های صوتی بیشتر از اجرای فنی یک مدل بال آیرودینامیکی مشابه در یک تونل باد آنهکوئیک استفاده کند. نتیجه این مطالعه برای ساخت لایه ای بال در آینده مهم خواهد بود و توانایی کاهش صدای هواپیما را دارد.

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه سیتی لندن. اصلی ، نوشته شده توسط جان استیونسون. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: khabar-erfan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*