تجزیه و تحلیل علمی رنگدانه پرتره باستان جزئیات هنری از دست رفته را نشان می دهد – ScienceDaily


چقدر می توانید از یک لکه رنگدانه بنفش بزرگتر از قطر موی شکسته شده از پرتره مصری قدمت تقریبا 2000 ساله کسب کنید؟ فراوانی ، طبق یک مطالعه جدید. تجزیه و تحلیل این لکه می تواند به ما یاد دهد که چگونه این رنگدانه ساخته می شود ، از چه چیزی ساخته شده است – و شاید حتی کمی در مورد افرادی که آن را ساخته اند. این مطالعه در مجله بین المللی مهندسی و علوم سرامیک.

داریل بات ، یکی از نویسندگان این مطالعه و رئیس دانشکده معدن و علوم ، گفت: “ما بسیار علاقه مندیم که معنی و ریشه پرتره ها را بفهمیم و راه هایی برای اتصال آنها پیدا کنیم و درک فرهنگی از چرایی نقاشی آنها بدست آوریم.” زمین.

مومیایی فیوم

پرتره حاوی رنگدانه بنفش از یک مومیایی مصری تهیه شده است ، اما به نظر نمی رسد مانند آنچه در ابتدا فکر می کردید یک مومیایی است – نه به عنوان طعمه طلایی طلایی توتانخامون و نه به عنوان نقاشی های جانبی روی نقاشی دیواری و پاپیروس. مثل بوریس کارلوف نیست.

این پرتره با نام “پرتره یک مرد ریش دار” به قرن دوم برمی گردد ، زمانی که مصر یکی از استان های روم بود ، پرتره ها را از هنر مصر در دوره های پیشین زنده تر و کمتر هیروگلیفی می ساخت. بیشتر این پرتره ها از منطقه ای به نام فیوم (Faiyum) گرفته شده اند و حدود 1100 وجود آنها شناخته شده است. آنها را روی چوب نقاشی كردند و در ملافه های تخت كه بدن مومیایی شده را داشت ، پیچیدند. این پرتره ها برای بیان شباهت انسان ، بلکه وضعیت آنها – واقعی یا بلند پروازانه طراحی شده اند.

این ایده از وضعیت در واقع در این مورد بسیار مهم است ، زیرا مرد عکاسی که ما روی آن تمرکز می کنیم دارای زخم های بنفش است. سرکه از toga او. “همانطور که رنگدانه بنفش در ظاهر شد سرکه – تصور بر این است که نشانه بنفش روی توگا ، که در روم باستان نشان دهنده سناتوری یا سوارکاری بود ، باعث افزایش اهمیت افرادی که در زندگی پس از مرگ زندگی می کنند ، می شود. “

به گفته بات ، بنفش در برخی فرهنگ ها به عنوان نماد مرگ و در برخی دیگر به عنوان سمبل زندگی دیده می شود. او در دوران باستان و تا امروز با سلطنت در ارتباط بود. به نقل از ویکتوریا فینلای نویسنده ، بات می گوید که بنفش که در انتهای طیف رنگی قابل مشاهده است ، می تواند پایان شناخته شده و آغاز ناشناخته را نشان دهد.

بات گفت: “بنابراین وجود رنگ بنفش در آن عکس خاص ما را به فکر انداخت که از چه چیزی ساخته شده و به چه معناست.” “رنگ بنفش سوالات زیادی را تحریک می کند.”

رنگدانه های دریاچه

در زیر میکروسکوپ ، گیتس دید که این رنگدانه شبیه سنگهای قیمتی خرد شده است که دارای ذرات ده تا صد برابر بزرگتر از ذرات معمول رنگ است. گیتس برای پاسخ به س ofال چگونگی تولید آن ، ذره ای از این رنگدانه را برای بات و تیم آنالیزش ارسال کرد. قطر این ذره فقط 50 میکرون بود ، تقریباً به اندازه یک تار موی انسان ، که ردیابی آن را به چالش می کشد.

بات گفت: “این ذره از بالتیمور برای من ارسال شد و بین دو صفحه شیشه قرار داشت.” و چون در حین انتقال حدود یک میلی متر حرکت کرد ، پیدا کردن آن دو روز طول می کشد. برای انتقال ذرات به داخل نگهدارنده نمونه ، تیم با استفاده از مژه ها با مقدار کمی چسب در قسمت بالا ، انتقال را انجام می دهد. “روند تجزیه و تحلیل چیزی مانند این مانند عمل جراحی کک است.”

با استفاده از این ذره کوچک ، هر چقدر هم کوچک باشد ، محققان می توانند حتی با استفاده از یک پرتو یون متمرکز نمونه های کوچکتر را پردازش کرده و این نمونه ها را برای ترکیب اولیه آنها تجزیه و تحلیل کنند.

چه چیزی پیدا کردند؟ برای قرار دادن نتایج در متن ، شما باید بدانید که چگونه رنگ ها و رنگدانه ها ساخته می شوند.

رنگدانه ها و رنگ ها یک چیز نیستند. رنگ ها رنگ های خالص هستند و رنگدانه ها ترکیبی از رنگ ها ، مواد معدنی ، مواد چسبنده و سایر اجزای تشکیل دهنده ترکیباتی است که ممکن است به عنوان رنگ تشخیص دهیم.

در ابتدا رنگهای بنفش از غده گونه ای از حلزونهای دریایی به نام می آمدند مورکس. اما و همكاران وی اظهار داشتند كه رنگ بنفش مورد استفاده در این نقاشی مومیایی چیز دیگری است – بنفش مصنوعی.

محققان همچنین اظهار داشتند که بنفش مصنوعی ممکن است در ابتدا به طور تصادفی هنگامی که رنگ قرمز و نیل آبی با هم مخلوط شده اند کشف شده است. رنگ نهایی نیز ممکن است به دلیل ورود کروم به مخلوط باشد.

از این رو ، کانی شناسی نمونه رنگدانه ها حاکی از آن است که رنگ با خاک رس یا سیلیس مخلوط شده و رنگدانه ای ایجاد می کند. به گفته بات ، این هنرمند باتجربه ، رنگدانه های ساخته شده به این روش را رنگدانه های دریاچه می نامند (از همان کلمه ریشه وارنیش گرفته شده است). بعلاوه ، این رنگدانه قبل از اینکه سرانجام روی چوب آهک نقاشی شود ، با یک ماده چسباننده موم مخلوط می شود.

این رنگدانه شواهدی را نشان می دهد که ساختار بلوری موجود در این رنگدانه را نشان می دهد. گیتس می گوید: “تصور می شد رنگدانه های دریاچه قبل از این کار نیستند.” “ما اکنون می دانیم که حوزه های بلوری در رنگدانه های دریاچه وجود دارد و آنها می توانند عملکرد” ​​جذب “شواهد زیست محیطی در هنگام ایجاد رنگدانه ها را داشته باشند.”

پایین بشکه ، اوه ، وان

جزئیات دیگر کمی بیشتر به داستان چگونگی ساخت این پرتره افزود. محققان همچنین مقدار قابل توجهی سرب در این رنگدانه یافتند و این یافته را به مشاهدات یک محقق انگلیسی در اواخر دهه 1800 پیوند دادند که گزارش داد حمامهای رنگ در مغازه های رنگرزی مصر از سرب ساخته شده اند.

“اما” می گوید: “با گذشت زمان ، یك داستان یا فرضیه پدید آمد كه نشان می دهد نقاشان مصری در این گلدان های سربی رنگ قرمز تولید می كنند.” او می گوید ، وقتی در پایان روز نقاشی آنها تمام شد ، ممکن است رسوبی در وان ایجاد شده باشد که بنفش بود. “یا آنها بسیار باهوش بودند و شاید آنها راهی برای گرفتن رنگ قرمز خود پیدا کردند ، و رنگ را به بنفش تغییر دادند و نمک را با فلزات انتقالی و لکه تغییر داد. [a substance that fixes a dye] برای سنتز آگاهانه رنگدانه بنفش. ما نمی دانیم “

تأثیر گسترده تر

این اولین باری نیست که بوت از روش های علمی برای یادگیری آثار هنری باستان استفاده می کند. وی در تحقیقات مشابه قبلی شرکت کرده و هم از تحقیقات خود و هم از دنیای هنر برای ایجاد کلاسی به نام “علم هنر” استفاده کرده است که شامل تحقیق و گفتگو درباره موضوعاتی از جمله قدمت ، درک و مهندسی معکوس مختلف تاریخی است. مصنوعات مختلف از روزنامه های پیشگام گرفته تا هنر باستان.

وی می گوید: “آمیختن علم و هنر با هم فقط سرگرم کننده است.” “این یک روش عالی برای دسترسی بیشتر به مطالعه علوم است.”

و کار تأثیر گسترده تری دارد. در مورد پرتره های مومیایی اطلاعات کمی در دست است ، از جمله اینکه آیا همان هنرمند چندین پرتره را نقاشی کرده است. تجزیه و تحلیل رنگدانه ها در سطح اتمی می تواند اثر انگشت شیمیایی مورد نیاز برای اتصال پرتره ها به یکدیگر را فراهم کند.

گیتس گفت: “نتایج ما ابزاری را برای مستند سازی شباهت ها در زمان و مکان پرتره های مومیایی ارائه می دهد ، زیرا بیشتر آنها از گورها به یغما رفته اند و هیچ زمینه باستان شناسی ندارند.”

بات افزود: “بنابراین ما می توانیم خانواده ها را به هم متصل كنیم.” “ما ممکن است بتوانیم هنرمندان را با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.”


منبع: khabar-erfan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*