[ad_1]

اگر توجه به ذهنیت بتواند هر نگرشی نسبت به استرس به ما بیاموزد ، طبق مطالعه جدیدی از دانشگاه بوفالو ، می تواند یک درس غیر منتظره در مورد عدم تأثیر آن در کنترل استرس باشد.

وقتی هدف “عرق نکردن چیزهای کوچک” باشد ، به نظر نمی رسد توجه توجه زیادی برای دستیابی به آن هدف ارائه دهد.

یافته های منتشر شده در ژورنال بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی، که پاسخ های قلبی عروقی 1،001 شرکت کننده را در حین انجام وظایف استرس زا اندازه گیری می کند ، با تحقیقات قبلی و ادعای فرهنگ پاپ در مورد چگونگی توجه به تسکین استرس و کنار آمدن با مزایا مغایرت دارد.

وقتی کارهای قبلی در این زمینه نشان می دهد که چگونه توجه می تواند به افراد در کنترل عوامل استرس زا کمک کند ، این مقاله شواهدی خلاف این را پیدا می کند. در بحبوحه استرس ، شرکت کنندگان با توجه توجه به مراقبت و تعهد بیشتر ، واکنش های قلبی عروقی را نشان دادند. به عبارت دیگر ، آنها در واقع “چیزهای کوچک را عرق می کردند”.

حتی با کنجکاوی بیشتر ، اگرچه شرکت کنندگان در مطالعه هیچ نشانه فیزیولوژیکی مرتبط با پاسخ های استرس مثبت نشان ندادند ، آنها گزارش دادند که پس از آن تجربه مثبتی داشته اند.

توماس سالتسمن ، محقق بخش روانشناسی در دانشگاه UB و مجری گفت: “آنچه در مورد نتایج ما تعجب آور و به ویژه چشمگیر است این است که به نظر نمی رسد توجه تأثیری در اینکه آیا افراد در حال حاضر پاسخ استرس مثبت تری داشته اند ، داشته باشد.” نویسنده مقاله “آیا افراد با توجه بیشتری هنگام انجام یک کار پرتنش ، واقعاً احساس اعتماد به نفس ، راحتی و توانایی می کردند؟ ما هیچ مدرکی در مورد آن مشاهده نکردیم ، گرچه بعداً آنها گزارش دادند که نسبت به این کار احساس بهتری دارند.”

ذهن آگاهی دارای مزایایی است ، اما به نظر می رسد در حالی که افراد درگیر کارهای استرس زا مانند انجام آزمون ، سخنرانی یا نشستن برای مصاحبه شغلی هستند ، از نظر توانایی تحقق محدود است. در عوض ، توجه فقط می تواند به نفع درک افراد از تجربه استرس آنها باشد.

سولزمن گفت: “در حالی که به نظر می رسد یافته های ما با استرس سالم و غلبه بر مزایای ذهن آگاهی مغایرت داشته باشد ، ما معتقدیم که آنها در عوض به محدودیت های احتمالی اشاره می کنند.” “مانند جام مقدس فرض شده از هر چیزی ، میوه های آن نیز احتمالاً نهایی هستند.”

سالتسمن توجه به مکان را توجه متمرکز به زمان حال توصیف می کند. این روشی است که سعی می کند از اندیشیدن درباره واقعیت های گذشته پرهیز کند یا احتمالات یا پیامدهای آینده را در نظر بگیرد. اینها تفسیرهای انتقادی غیرقضاوتی و آرامش بخش است. با آموزش رسمی می توان به ذهن آگاهی رسید ، اما افراد همچنین می توانند از نظر توجهی که مورد مطالعه آنها بود ، بالاتر یا پایین تر باشند.

کسانی که شناخت بالایی دارند رفاه بیشتر را گزارش می دهند. آنها تمایل ندارند که به وقایع گذشته بپردازند و ادعا می کنند که به خوبی از پس استرس برمی آیند.

سولزمن گفت: “در حالی که این مزایا بدون ابهام به نظر می رسد ، اما روشهای خاصی که باید توجه آنها را تحت تأثیر قرار دهد ، باید بر روی تجربیات روانشناختی افراد تأثیر بگذارد.” “بنابراین ما از پاسخ های قلبی عروقی استفاده کردیم تا آنچه را که مردم در زمان استرس تجربه می کنند ، هنگامی که کم و بیش توجه می کنند ، تجربه کنیم.”

با اندازه گیری پاسخ های قلبی عروقی ، سالتسمن و سایر محققان ، از جمله مارک سیری ، دانشیار روانشناسی در دانشگاه UB ، می توانند از تجارب شرکت کنندگان در زمان استرس – در این مورد ، سخنرانی یا تست استعداد بهره مند شوند. استدلال

این پاسخ ها شامل ضربان قلب و میزان پمپاژ قلب است. سیری می گوید ، وقتی افراد بیشتر به وظیفه خود عمل می كنند ضربان قلب آنها افزایش می یابد و ضربان بیشتری می زند. سایر اقدامات ، از جمله میزان خون پمپاژ قلب و میزان گشاد شدن رگ های خونی ، نشان می دهد كه فرد در حین انجام وظیفه ، احساس اعتماد به نفس یا توانایی دارد.

سیری می گوید: “چیزی که این نتایج به من می گویند ، از نظر آنچه یک فرد عادی انتظار دارد وقتی با بی دقتی به یاد می آورند ، این است که آنچه در واقع برای او انجام می دهند می تواند خیلی مطابق انتظارات او نباشد.” “و این یک نمونه چشمگیر با بیش از هزار شرکت کننده است که نتایج را به ویژه جذاب می کند.”

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه بوفالو. اصلی ، نوشته شده توسط برت گامبیینی. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: khabar-erfan.ir