تقریباً همگی پیستون های مدرن مهم روزنه ای میباشند که مسافت ای را در اطراف دریچه ها در بالای ضربه پیستون ایجاد می کند. عمدتا قطر پیستون های موتور ماشین در بین 76 تا 122 میلی متر بوده و جهت عملکرد مناسب موتور ، می بایست کل پیستون ها به لحاظ ترازو و وزن یکسان باشند تا موتور دچار لرزش نگردد . آرم F ،Front، اشاره گر و مانند اینها کلیه یک معنا دارا‌هستند و جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان میدهد. به جهت اینکه پیستون گرما را به کار تبدیل کتد، یک فرایند چرخه ای را طی می کند. به خصوص در صورتی که صداگیر موتور اثر گذار نباشد. موتور چرخشی فراوان نرم، عده و مدل و مالامال قدرت و صدای آن سوای صداگیر بلند است. این دسته موتورها به نرمی ۶ سیلندر های خطی نیستند، اما به نوبهٔ خویش شخصیت و صدای دلنشینی دارد. پیستون خودرو قطعه استوانه شکلی است که در باطن سیلندر اهمیت اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اساسی موتور می باشد و زمانه های موتور را به وجود می آورد. به این دسته موتورها v6 گفته میشود. پس بایستی بتواند این حرارت شدید را در اختیار گرفتن نماید اگرچه که موتورهای فراوان حاذق و قدرتمندی هستند که حرارت بسیار زیادتری را تولید می‌نمایند . کانفیگ دیگری از موتورهای W شکل بصورت ۳ سیلندر یا مضربی از سه بر روی محور میل لنگ می باشد که در موتورهای ۱۲ سیلندر استعمال می شود. عدم ساخت تغییرات دارای در کابین این خودرو نسبت به سایر اعضای خانواده Dena یا این که عدم قابلیت تنظیم برقی صندلیها هنگام خاموشبودن خودرو، از دیگر معایب دنا پلاس توربو شارژ است. موتور چرخشی یا این که دورانی اختراع زیاد جالبی است. برخی میگویند صدای منحصر به فرد این موتورها شبیه صدای پاره شدن قالی است. ضربه پیستون طبق معمول وقتی موتور سرد می باشد ، قبل از این‌که پیستون زمانه گرم شدن و انبساط خود را داشته باشد ، بدتر می شود. مزیت این چینش، کوتاه شدن طول موتور مخصوصا در موتورهای مهم تعداد سیلندر بالا می باشد. پیستونهای دو زمانه: این جور از پیستون در موتورهای ریز و موتور سیکلتها به عمل میرود. در صورتی که شما همین نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید دیتاها بیشتری در آیتم pistão 0 25 لطفا از تارنما ما دیدن کنید.