در تصویر بالا تسمه تایم یک دنده از تنظیم خارج شده است. در دريچه گاز سیمی امر راننده به طور تام اجرا و به دريچه گاز منتقل ميشود كه در اين شرايط نسبت سوخت و هوا ميتواند از موقعیت بهينه خارج شده و ميزان مصرف سوخت و آلايندهها افزايش يابد. اگر بخواهیم عدم احتراق خودرو را تمجید نماییم می توان گفت هر علتی که سبب ساز کمتر هوا ، جرقه و سوخت در سیلندر شود عدم احتراق شکل میگیرد. در پایان می بایست گفت درست هست که سمند TU5 کمیاب هست ولی در بازار ارزش بالایی نیز دارد. در انتها هم بستن درپوش را فراموش نکنید، چون خطر ایجاد آتش سوزی به برهان پاشیدن روغن بر بر روی قطعات داغ موتور وجود دارد. براتون مثال زدم از موتور پونتیاک و پورشه ولی جوابی ندادید. به عبارتی طور که در توضیحات قبل هم ذکر شد در کشور ایران ، شرکت کشور‌ایران ماشین در خودروهایی که تولید می نماید از این سری موتور ها استعمال می نماید ولی موتور تیو فایو (tu5) امروزه مبتلا یک سری از ایراداتی می باشد که ممکن است انتقاد های زیادی از این موتور شود که ناشی از کیفیت زیر تر ایجاد آن می 206 تیپ 5 موتور tu5 باشد. موتور tu5 هم که یک عدد از دو کالا قادر این کمپانی محسوب میشود، مهم قابلیتهای منحصربه‌فرد به شخص هست و بایستی اشاره کرد که در سال های پس از تولید، مشکلات آن تا حدود زیادی برطرف شده و بر روی محصولات پژو ایران اتومبیل مورد به کارگیری قرار میگیرد. موتور EF7 در شروع امر حساس مشکلات متعددی بود که بخش اعظمی رفع شده اند، البته بازهم از حیث تداوم موتور TU5 نسبت به EF7 از دوام بیشتری برخوردار است. توجه: تماس طولانی حیاتی روغن موتور ممکن است سبب ساز ایجاد بیماریهای پوستی از قبیل التهاب پوستی و سرطان پوست شود. خودروهایی که از موتور tu5 و ef7 بهره میبرند کدامها هستند؟ نبود قطعات کافی موتور ef7 در بازار از گزاره معایبی هست که میتوان در مقایسه موتور tu5 و ef7 بیان کرد. با دقت به مزایای موتور تیوفایو (tu5) که در گزاره قبل ذکر کرده ایم این موتور مهم معایبی می باشد که می قدرت به مشکلات روغنریزی از درب قالپاق روغن و شلنگهای بخار روغن اشاره کرد که باعث نشتی بر روی کویل و شمعهای موتور میشود. اهمیت چهار سیلندر میباشد که دارای حجم موتور 1645 سی سی، بضاعت ساخت 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را بر روی فلایویل دارد. همین موتور اصلی توان ۱۱۳ اسب بخار میباشد که حجم آن هم ۱۶۴۸ سی سی ابلاغ شده است. این موتور در کنار خودروی کوچک اندامی نظیر پژو ۲۰۶ به یک شاهکار تبدیل شد. از دید فنی خودروی پارس به تیتر یک برگ برنده به جهت کارگاه محسوب می شود در صورتی تولید کننده می تواند در شرایط یگانه ارزش همین جنس را ناچیز و زیاد کند تا نتیجه ها اقتصادی بهتری را بدست آورد. TU5 به نوعی نمونه افزایش یافته موتور TU3 محسوب میگردد که پیشتر بر روی پژو ۲۰۶ تیپ دو امتحان خویش را پس دیتا بود، ولی TU3 از مشکلات زیادی برخوردار بود و از حیث عجله و توان هم ضعفهای فراوانی داشت. مثل کلیه پروژههای مهندسی، پروژه تولید موتور ef7 هم در در آغاز مشکلاتی را پیش بر روی خود دید که برای نمونه در سیستم برق آن بود. تعویض قطعات همین محصول نیز چندان ارزان تمام نمیشود؛ به این خاطر بهتر است پیش از خرید کردن آن، به فکر هزینههای نسبتا تعمیر و حفظ پژو پارس TU5 باشید. بعد از مطلبی که در کانال تلگرام z4car گذاشتیم سیل عظیمی از پیام ها در مورد سمند tu5 به ما رسید. علاوه بر آن روزنه گاز برقی و سوزن انژکتور نارنجی هم داراست که تمامی ی همین ها در کنار هم سبب ساز می گردند سمند TU5 از نظر فنی خوب باشد. می بایست اشاره کرد که عملکرد این موتور در خودروهای مختلف گوناگون بوده است و از گزاره بهترین موردها می توان شتاب و اقتدار آن را در پژو ۲۰۶ ابلاغ کرد. کارایی TU5 روی تیپ ۵ به قدری عالی بود که توده بسیاری از علاقهمندان زمینه خودرو، هنوز هم آن را یکی از از بهترین اتومبیل های جادههای کشور‌ایران در همین رنج قیمتی میدانند؛ اما پس از ۲۰۶ تیپ ۵، ابهت TU5 هم رو به افول گذاشته شد و بعدها که بر روی خودروهایی مثل پژو پارس، ۴۰۵، رانا و H30 Cross قرار گرفت، دیگر قدرتمند به جلب رضایت صاحبان خود نشد. ما به جهت برطرف کردن آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب دارااست اصلی یک رادیاتور دیگر بده بستان نماییم که در حدود 6 لیتر حجم دارد. اما نحوه دیگر پیشنهاد و خرید کردن موتور کامل پژو پارس به این صورت می باشد که نخست مشتریان عزیز باید در واتساپ به شماره ۰۹۱۳۹۰۱۶۹۴۸ یک پیام جهت اخذ تصویر شماره های حساب بانکی به ما بدهند. تمامی ی ما میدانیم که سمند دسته ۸۷ ایربگ نداشته البته سمندی که ما امروز اینجا داریم ، ایربگ راننده داراست و همین خود نشان می دهد اتومبیل های صادراتی چند پله فراتر از هم مقام های خویش بوده اند.