به گزارش تحریریه، سیدرضا فاطمی امین درباره موقعیت بها اسباب خانگی افزود: در ۲ سال قبلی ارتقاء بها قابل توجهی در اثاثیه خانگی داشته ایم، اما در چندین ماه گذشته فعالیت به طور کامل رئیس شده است، به طوری که یک تا دو گزینه هم که افزایش ارزش داشتند پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به سرعت قیمتها لوازم خانگی شیک و ارزان کاهش یافته است. چنانکه بررسیها نشان می دهد اصلی وجود ثبات نسبی قیمت ارز طی یک سال اخیر، ارزش بعضا از محصولات اسباب خانگی داخلی تا بیش از دو برابر ارتقاء یافته است. اساسی ترین مزیت یک تصویب مارک لوازم خانگی همین مورد میباشد که از لحاظ حقوقی بر افزایش اعتبار نام برند افراد می افزاید. خصوصاً در مرزو بوم ایران لوازم خانگی غیر هوشمند تعیین بهتری هستند و اسباب و اثاث پارس خزر و یا برخی دیگر از برندها به خوبی همین مسئله را مد حیث قرار میدهند. به استدلال نوسانات قیمتها، ممکن میباشد بها بعضی محصولات معلوم نباشد . اخیراً نیز تعدادی از برندها سوای مجوز وزارت صمت ارزش کالاهای تولیدی خود را در بین هشت تا ۱۵ درصد ارتقا دادهاند. اما آیا کردار تولیدکنندگان اسباب و اثاث خانگی در بالابردن سوای مجوز قیمتها، باعث لغو قانون ممنوعیت واردات این دست از کالاها میشود؟ استقبال دوچندان از این سبک طراحی سبب شده تا بخش اعظمی از کارخانههای ایجاد اسباب و اثاث خانگی به سمت ساخت این سبک از لوازم، روی بیاورند. پیشیگرفتن پرورش ارزش اسباب خانگی از نرخ عمومی تورم سبب ساز شده تا بخش اعظمی از مصرفکنندگان برای رجوع و برگشت برندهای خارجی لحظهشماری کنند و حتی مسئولان رفتار تولیدکنندگان را گزینه نقد قرار دهند. در این حوزه رئیس انجمن صنایع اسباب و اثاث خانگی در گفتوگو کلیدی «تجارت نیوز» گفت: کماکان تأکید مسئولان بر حمایت از تولید داخلی است؛ ولی از تولیدکننده نیز انتظار میرود که ضابطهمند خلق و خوی کند و بدون سوءاستفاده از این حمایتها در راستای بهبود حالت گام بردارد. اما اهمیت ادامه تحریمها و مشکلات درونی اقتصاد، نگهداری تیراژ کنونی تولید داخلی سخت به نظر میرسد. اثاثیه خانگی همواره از ضروریات زندگی بوده و امروزه کلیدی اعتنا به گسترش تکنولوژی لوازم خانگی معرفی شده به بازار هوشمندتر و از نظر عملکرد پیچیدهتر میشود. «ممنوعیت واردات، حمایت همهجانبه دولت از چندین تولیدکننده خاص، بالارفتن قیمتها، افت کیفیت، انحصار و درنهایت نارضایتی مصرفکننده»؛ همین سناریویی می باشد که پیش از این وزارت صمت در ارتباط اهمیت صنعت و بازار خودرو میهن تجربه کرده، ولی توشه دیگر در درحال حاضر تکرار آن در بازار اثاثیه خانگی سرزمین است.