[ad_1]

ذرات ریز گرد و غبار (PM2.5) ، ذرات کوچکی که عامل آلودگی هوا هستند ، حتی در کلاس برای سلامتی کودکان مضر است. جمع آوری شواهد ارتباط مزمن با عملکرد ضعیف تحصیلی در دانشجویان K-12 را نشان می دهد. تاکنون ، هیچ مطالعه ای تأثیر وقایع “اوج” را بر آلودگی هوا ، جهشهای 24 ساعته در سطح بسیار بالای PM2.5 بررسی نکرده است. برای دانش آموزان در سالت لیک کانتی ، یوتا ، این قسمت ها یک واقعیت خطرناک است – بزرگترین شهر این شهرستان ، سالت لیک سیتی ، در آخرین گزارش انجمن ریه های آمریکا در میان 10 شهر آلوده ترین ایالات متحده برای آلودگی ذرات کوتاه مدت قرار دارد.

در یک مطالعه جدید ، محققان دانشگاه یوتا دریافتند که قرار گرفتن بیشتر در معرض اوج آلودگی هوا با کاهش نمرات در آزمون های ریاضیات و هنرها به زبان انگلیسی (ELA) برای کلاس سوم در تمام مدارس دولتی در سالت لیک کانتی در سال 2016 همراه است. -2017. حداقل اوج سطح آلودگی در این مطالعه زیر آنچه آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان سطح “ایمن” PM2.5 تعریف می کند ، است. نتایج حاکی از نیاز قانون گذاران به اتخاذ سیاست هایی است که تعداد روزهای اوج آلودگی را کاهش می دهد و از استانداردهای پایین تر آلودگی فدرال حمایت می کنند.

کیسی مولن ، نویسنده ارشد ، دانشجوی دکترای جامعه شناسی در دانشگاه یوتا ، گفت: “سهم عظیم این است که این مکان مربوط به مکان مدرسه نیست – فقط مدارس در آلوده ترین مناطق شهر نیستند. همه تحت تأثیر اوج آلودگی قرار دارند.”

این مطالعه بی عدالتی زیست محیطی مشکل آلودگی هوا در شهرستان سالت لیک را برجسته می کند – مدارسی که نسبت بالایی از دانش آموزان رنگارنگ و خانوارهای فقیرنشین در معرض غلظت متوسط ​​بالاتر ذرات ریزگرد و روزهای بالاتر آلودگی قرار دارند. از مدارسی که به طور متوسط ​​به دانش آموزان کلاس بالا و بیشتر دانش آموزان سفیدپوست خدمت می کنند. اگرچه اوج مواجهه تأثیر قوی تری در دانش ریاضیات پایین در مدارس کم برخوردار جامعه دارد.

سارا گرینسکی ، استاد جامعه شناسی ، در دانشگاه یوتا ، گفت: “مطالعات زیادی وجود دارد که به ما نشان می دهد آلودگی هوا به توانایی شناختی مغز ما در پردازش آسیب می زند.” “یوتا در دهه های اخیر گام های بزرگی در زمینه کاهش آلودگی برداشته است ، اما ما باید همچنان سیاست های کاهش آلودگی را دنبال کنیم. ما قبلاً می دانیم که این امر باعث بهبود سلامت تنفسی در یوتا می شود ، اما همچنین می تواند به کودکان کمک کند تا از پس این مشکلات برآیند. در مدارس کمی بهتر است. “

این گزارش در تاریخ 22 سپتامبر سال 2020 به صورت آنلاین منتشر شد مجله بین المللی تحقیقات محیط زیست و بهداشت عمومی. این مطالعه توسط تبادل علوم میان رشته ای یوتا در دانشگاه یوتا تأمین شد.

نتایج آزمون برای تأثیر بر کیفیت هوا

محققان ارزیابی ریاضیات رشد و تعالی (SAGE) دانش آموزان و نمرات ELA دانش آموزان کلاس سوم را در 156 مدرسه ابتدایی سالت لیک کانتی در سال 2017 بررسی کردند. آنها بر روی درصد دانش آموزانی که نمرات آنها کمتر از حد انتظار بود تمرکز داشتند. سطح سطح

برای اطمینان از اینکه آلودگی هوا تنها متغیری است که نتایج آزمون را تحت تأثیر قرار می دهد ، محققان یک متغیر محروم را در مدرسه ایجاد کردند که وضعیت سهم مدرسه را در نظر گرفت. دانشجویان اسپانیایی زبان؛ درصد دانشجویان اقلیت غیر اسپانیایی تبار که سیاه پوستان ، جزایر آسیایی / اقیانوس آرام یا بومیان آمریکای آلاسکا بودند. و درصد دانشجویان در وعده های غذایی رایگان و / یا با قیمت پایین. آنها همچنین محله مدرسه را در نظر می گیرند.

“مهم است که آسیب اجتماعی را در نظر بگیریم ، زیرا عوامل اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با نتایج آزمون استاندارد دارند. دانش آموزان از خانواده های کم درآمد با مبارزات اضافی روبرو هستند که معمولاً تأثیری بر دانشجویان ثروتمندتر مانند عدم امنیت غذایی ندارد. پیشینه اقلیت ها اغلب در ایالات متحده تجارب آموزشی نابرابر دارند. در بعضی موارد ، آنها خود مهاجران یا فرزندان مهاجران هستند و هنوز هم می توانند انگلیسی یاد بگیرند. ” “این عوامل بر نتایج آزمون استاندارد تأثیر می گذارند.”

آنها سپس غلظت مزمن و اوج آلودگی هوا را در هر مدرسه ارزیابی کردند. از نظر سطح مزمن آلودگی هوا ، آنها با استفاده از غلظت های روزانه در دستگاه سرشماری که هر مدرسه در آن قرار دارد ، غلظت روزانه PM2.5 را برای هر مدرسه تجزیه و تحلیل کردند ، داده های دریافت شده توسط Downscaler آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده. به طور متوسط ​​، مدارس دارای سطح مزمن PM2.5 یعنی کمی بیش از 8 میکروگرم در متر مکعب بودند. برای شناسایی دوره های اوج آلودگی هوا ، محققان تعداد روزهایی را که هر مدرسه در معرض سطح PM2.5 در صدمین 95 درصد غلظت PM2.5 برای سال قرار داشت ، تشخیص دادند که 23 میکروگرم بر متر مکعب است. . استاندارد هوای ناسالم EPA آمریکا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

در حالی که قرار گرفتن در معرض آلودگی مزمن با نمره کمتری از آزمون همراه است ، وقتی محققان عوامل آسیب اجتماعی را کنترل می کنند ، این اثر از بین می رود. در مقابل ، فراوانی حداکثر قرار گرفتن در معرض آلودگی حتی با وجود کنترل نابرابری اجتماعی ، با درصد بالاتری از دانش آموزانی که مهارت ریاضیات و ELA را تحت یک درجه آزمایش کرده اند ، ارتباط دارد.

مولن گفت: “مطالعات نشان می دهد که آلودگی هوا با التهاب سلول های مغزی مرتبط است. این کاملاً ثابت شده است.” “با این حساب ، نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تحقیقات آینده باید بررسی کند که آیا قرار گرفتن در معرض پیک تکرار در غلظت ذرات ریزگرد ممکن است بیشتر از مواجهه مزمن با عملکرد مغز کودکان مضر باشد.”

آلودگی هوا را کاهش دهید

نویسندگان پیشنهاد می کنند که قانونگذاران ممکن است ابتکارات بهداشت عمومی را محافظت کنند که از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در کودکان محافظت می کند. محققان برای ایجاد مسیرهای هوای پاک تر برای حرکت کودکان در جوامع خود ، با برنامه ریزان شهری مشورت کرده اند. در آینده ، ایالت ممکن است مقرراتی را بهبود بخشد که از ساخت مدارس در مناطق بسیار آلوده جلوگیری کند. در حال حاضر ، سرمایه گذاری در سیستم های بهتر فیلتراسیون هوا در کلاس می تواند به کاهش کیفیت هوای ضعیف موجود کمک کند. در برابر شواهد فزاینده مبنی بر اینکه حتی غلظت کم PM2.5 برای بدن انسان مضر است ، قانونگذاران باید از استانداردهای پایین تر فدرال برای آلودگی هوا حمایت کنند.

مولن گفت: “در اینجا ، با وجود مشکلات مداوم کیفیت هوا در فصول ، ما باید آگاهی در مورد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را افزایش دهیم.” “این مکالمه ای است که همه باید داشته باشند – مردم باید از آنچه در معرض خطر است مطلع شوند.”

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه یوتا. اصلی ، نوشته شده توسط لیزا پاتر. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: khabar-erfan.ir