پیستون های تولیدی شرکت مشهد رینگ به جهت ساخت با ماشین آلات دقیق (CNC) از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین مشکلات برخی از کالاهای تولیدشده خارجی چینی و … قطر بیرونی پیستون متناسب با قطر داخلی سیلندر تعیین می شود. این نوع مونتاژ به صورت گسترده ای درصنعت به کار می رود و برای تولید انبوه پیستون طبق استاندارد، مناسب می باشد. 4- برای محافظت از سیل ها و جهت آسان شدن مونتاژ نوع جدیدی از پیستون سیل های فشرده به صورت دو تکه ساخته می شود. اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب زدن پیستون در کورس قدرت می شود . پیستون های آلومینیومی در نتیجه افزایش دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن است سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود . 3. در برخی موارد نادر، نشت زیاد بنزین در سر پیستون، باعث خشکی رینگ شده و در نهایت در محفظه بوش خوردگی ایجاد می شود.

همیشه هم محوری کامل بین پیستون، شافت، لوله سیلندر و درب سر سیلندر هیدرولیک وجود دارد. 1) قطر بیرونی پیستون متناسب با قطر داخلی لوله سیلندری با تلرانس f8 ماشین پیستون ترمز کاری می شود. هنگامی که آنها با یکدیگر در تماس لغزشی می باشند، یک لایه روغن فشرده بین آنها وجود دارد که منجر به ایجاد اصطکاک زیاد و حرارت موضعی می گردد. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارند و شکلپذیری خوبی نیز برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آنها کمتر است، اما قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی بیشتر است. شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که دارای حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. از این رو به سطح مقطع پیستون فشار اعمال شده و شروع به خم کردن پیستون می کند. همچنین جای سیل های هیدرولیک برای جلوگیری از نشتی بین سیلندر و پیستون، روی پیستون تعبیه می شود و توسط گاید رینگ ها فیت می شوند و رینگ های سایشی برای محافظت از سطح درونی سیلندر که پرداخت شده است، ساخته می شود. بالا به piston 3×3 door کار می رود.

اما موتور ساخته شده توسط شرکت Achates به صورت جداگانه عملیات روغن کاری را انجام میدهد. سر سیلندرها به گونه­ ای می ­باشند که تحت تاثیر نیروی اصطکاک قرار نمی­ گیرند، اما در مقابل در معرض گرما و حرارت قرار می­ گیرند. اما باید مراقب بود که ماده نرم تر سطح داخلی سیلندر را بساید. قطر بیرونی پیستون نیز تا جایی که امکان دارد باید صاف و صیقلی باشد. این معضل نیز ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود. 2) ضخامت پیستون به مقدار باری که باید انتقال دهد، بستگی دارد و دراثر اعمال فشار ممکن است پیستون به دو نوع شکسته شود. مواد سخت ممکن است به سطح صیقلی درون سیلندر آسیب رساند. 4. استفاده از رینگ نامرغوب می تواند به محفظه بوش آسیب برساند. موتور ها بر اساس نحوه چیدمان به دو دسته خطی و V شکل تقسیم می شوند . طراحی پیستون دیزل ژنراتور ها بر اساس مزایا و مخاطراتی که نهایتا عملکرد بهینه موتور را رقم می­زند انجام می­پذیرد. تنها یک مکانیک با تجربه میتوان این کار دشوار را انجام دهد و چندین ساعت زمان می برد.

بنابراین یک سیلندر هیدرولیک با کیفیت خوب طبق اندازه های استاندارد می تواند در زمان بسیار کوتاهی تولید شود. پیستون خودرو قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور است و زمان های موتور را به وجود می آورد. حرکت رفت و برگشت پیستون توسط شاتون یا دسته پیستونی که به میل لنگ متصل است صورت می پذیرد میل لنگ نیز معمولاً توسط انرژی الکترو موتوری که با شفت میل لنگ درگیر یا به عبارتی کوپل گردیده می چرخد. پیستون در برابر بار کاملی که توسط روغن تحت فشار اعمال می شود، قرار گرفته و آن را به شافت انتقال می دهد. نوع موتور خودرو و وضعیت آن نیز از اهمیت زیادی در تعویض رینگ و پیستون برخوردار است. مهمترین و متداولترین نشانه خرابی بوش، پیستون رینگ، روغن سوزی موتور است که در این حالت دود آبی از اگزوز خارج می شود و روغن موتور در فواصل زمانی کوتاه کم می کند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت پیستون دنا پلاس.