راهی سریع به موفقیت با تبلیغات هدفمند2022-02-05
روشهای تاثیرگذار تبلیغات، راهنمای جامع برای افزایش اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی ایران آکادمی آموزش مجازی
تبلیغات هدفمند با جلب توجه مخاطبان مناسب، ایجاد ارتباط مؤثر، کاهش هزینهها و افزایش تعامل، باعث رشد فروش میشود. این روش با تمرکز بر نیازها و رفتار مشتریان، تجربهای مثبت برای آنها ایجاد کرده و بازدهی کسبوکارها را افزایش میدهد. وقتی پیام شما دقیقاً به دست افرادی میرسد که به آن نیاز دارند، فروش شما رشد میکند. درواقع تبلیغات به عنوان پل ارتباطی بین محصولات یا خدمات ارائه شده و مخاطبان هدف عمل میکند. از طریق تبلیغات استراتژیک، کسب و کارها میتوانند خدمات و محصولات خود را معرفی و مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. در یک بازار رقابتی، انتخاب تبلیغات موثر میتواند یک کسب و کار را از رقبای خود متمایز کرده و باعث رشد و رونق حداکثری آن شود.
کاربر در ازای تماشای تبلیغات ویدیویی جایزهدار، مقداری واحد پولی بازی یا فرصت بازی دوباره را به دست میآورد. اما چطور باید کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟ کلمات کلیدی به دو دسته برند و غیر برند تقسیم میشوند. کلمه کلیدی برند، کلمه یا عبارتی است که شامل نام برند یا تغییرات جزئی از آن است. برای مثال برخی کلمات کلیدی برند «فرادرس» شامل «مجله فرادرس» و «دورههای آموزشی فرادرس» است. در ادامه نگاهی به ۹ شبکه اجتماعی محبوب میاندازیم و مخاطبان و روش تبلیغات در هرکدام را بررسی میکنیم.
با پاسخ به سوال چگونه تبلیغ کنیم متوجه شدیم که انتخاب روش های تبلیغ برای هر کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای دستیابی به اهداف بازاریابی مانند افزایش فروش، شناخت برند و غیره لازم است که روشهای تبلیغاتی با اهداف و بودجه شما هماهنگ شوند. موضوع بخشبندی میتواند در قسمت های مختلف انجام شود، اما یکی از مهمترین موارد برای سگمنتیشن که باعث میشود تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، تقسیمبندی مخاطبان و مشتریان است. زمانی که میخواهید کمپینهای مختلفی چون ایمیل مارکتینگ راهاندازی کنید، این بخشبندی به شما کمک میکند تا محتوای خود را به صورت شخصیسازی شده به مخاطبان برسانید. علاوه بر این باعث میشود کمپین شما ویژهی گروه خاصی از افراد تعریف شود. در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید بصورت آنلاین ثبت نام کنید و در کمتر از 5 دقیقه پنل اس ام اس خود را به همراه خط هدیه و پیامک رایگان تست دریافت کنید.
با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است.
نمونه متن تبلیغات خلاقانه آرایشگاه برای جذب مشتری
میتوانید این اطلاعات را از طریق فرمهای ثبت نام، مسابقات، خرید بانکهای اطلاعاتی یا سایر روشها جمعآوری کنید. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید.
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) معیاری مهم محسوب میشود و بر بودجه کمپینهای تبلیغاتی تاثیرگذار است. کمپینهای برنامهریزی شده کارایی و تصمیمگیری دادهمحور را ارائه میدهند. با این حال، بازاریابان باید در نظارت بر عملکرد کمپین و اطمینان از همسویی تبلیغات با ارزشهای برند و پیامرسانی هوشیار باشند. هدف این نوع تبلیغات، متقاعد کردن مصرفکنندگان هدف در مورد مزایا و نقاط فروش منحصربهفرد (USP) یک محصول یا خدمات است و در نهایت آنها را بهسمت خرید سوق میدهد. بازاریابی محتوا بهطور آشکارا تبلیغاتی نیست؛ بلکه بهطور نامحسوس تعامل با برند ایجاد میکند و روابط بلندمدت با مصرفکنندگان میسازد. تبلیغات برنامهریزی شده فرایند خرید آگهی را ساده میکند، کارایی را به حداکثر میرساند و اتلاف تبلیغات را به حداقل کاهش میدهد و آن را به انتخابی ارجح، برای بسیاری از بازاریابان تبدیل میکند.
اگر حجم ارسالی شما بالا باشد، توصیه می کنیم تا با خرید پنل پیامکی ستاره دار، در مبلغ نهایی هزینه تبلیغات خود صرفه جویی کنید. کسب و کارهایی که میخواهند، در منطقه و محله ی خود تبلیغات و آگاه سازی داشته باشند، می توانند از پنل پیامکی پیام رسان استفاده نمایند. سامانه پیامکی پیام رسان از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون بیش از 350 هزار کاربر از پنل اس ام اس پیام رسان استفاده کردنند . با این پنل پیامکی می توانید کمپین های بازاریابی پیامکی خود را ایجاد و یک قدم جلوتر از دیگران باشید. یکی از روشهای برجسته تبلیغاتی امروزی، استفاده از تبلیغات هدفمند است. با شناخت دقیق از مخاطبان هدف و نیازهای آنها، میتوانید پیامهای تبلیغاتی خود را بهینهسازی کنید و از بهرهوری بالایی برخوردار شوید.
این فرایند همیشگی آزمایش و بهینهسازی تضمین میکند که بودجهها به کارآمدترین و موفقترین استراتژیها تخصیص مییابند. تخصیص بودجه تبلیغاتی فرایند تصمیمگیری پیچیدهای است که عوامل مختلفی دارد که بر نحوه توزیع منابع در کانالهای مختلف تبلیغاتی تاثیر میگذارند. با ظهور ابزارهای پیشرفته تحلیل داده، هوش مصنوعی و الگوریتمهای یادگیری ماشین، بازاریابان فرصتی عالی برای کاوشی عمیق در رفتار، ترجیحات مصرفکننده و ترندهای روز دارند.
دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند. با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است.
بازاریابان مانند متخصصان مالی ماهر، بودجهها را هوشمندانه تخصیص میدهند و از بهینهسازی منابع برای دستیابی به بهترین نتایجِ ممکن اطمینان حاصل میکنند. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را دارید و در میان روش های تبلیغ مختلفی که وجود دارد دچار سردرگمی شدید و نمی دانید چگونه تبلیغ کنیم شما را به خواندن این بخش از مقاله دعوت میکنیم. اگر تا به حال برای خرید یا فروش در دیوار اقدام کرده باشید، حتماً با دستهبندیهای متنوع آن برای محصولات... در نقطۀ مقابل، کارهایی مثل ارسال ایبوک آموزشی بهمنظور حفظ مشتری، رویکرد مستقیم محسوب میشود. محتوا میتواند در هر فرمی باشد؛ از محتوای متنی (همین چیزی که در حال خواندن آن هستید) گرفته تا ویدئو و ایبوک. از دیگر ایمیلها میتوان به ارسال ایمیل بهطور خودکار بر اساس اقدامات مشتری است.
مدل بعدی هم دستهبندی مخاطبان بر اساس دادههای شخصی است که خودتان دارید. برای مثال، بازدیدکنندههای صفحهٔ محصول یا کسانی که سبد خرید را رها کردهاند. حالا میتوانید با عبارتهایی مثل «شلوار لی ترک رو با ۲۵ درصد تخفیف تا آخر امروز بخر! وقتی محتوا را با توجه به هدفی که دارد، برای گروهی مشخص، تولید میکنید، در حال اجرای بازاریابی محتوایی هدفمندید! در بخش اجرای کمپین، دربارهٔ یک نمونه کمپین بازاریابی ایمیلی هدفمند صحبت کردیم. ایمیل یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباطی عاطفی و محکمکردن روابط با مشتری است.
توییتر بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان دارد و بیشتر کاربران بین ۳۵ تا ۶۵ سال سن دارند. بسیاری از شرکتهای B2B از توییتر به عنوان ابزار بازارایابی دیجیتال استفاده میکنند. این تبلیغ مربوط به شرکت آمازون است و برای رونمایی از سریال جدیدی که در وبسایت خود قرار داده، این کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کرده است. برای تعیین هزینه تبلیغات برای کسب بیشترین بازدهی، ابتدا باید سیستم «مناقصه» (Bidding) پلتفرمهای تبلیغاتی را درک کنیم. پیشنهاد قیمت، حداکثر مبلغی است که شما مایل هستید تا برای اقدام موردنظر در آگهی خود بپردازید.
یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند. آنها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپینهای دیجیتال، موفق شدهاند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند. با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است.
این اهداف نشاندهنده ضرورت برنامهریزی دقیق و اجرای هوشمندانه تبلیغ هستند. اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید. با استفاده از این دورهها شما تبدیل به یک ادمین همه فن حریف میشوید. هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی همچنان رسانههای تأثیرگذاری برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و انتقال پیامهای یک برند به گروه خاصی از افراد برای مثال سالمندان یا افراد میانسال هستند. تبلیغات تلویزیونی این قدرت را دارند که بینندگان را با جلوههای بصری و داستان سرایی مجذوب کنند. از سوی دیگر تبلیغات رادیویی از طریق صداهای گیرا و روایتهای متقاعدکننده با شنوندگان ارتباط برقرار میکنند. کسبوکارها با انتخاب استراتژیک بازههای زمانی و برنامههای تلویزیونی و رادیویی پرمخاطب، میتوانند تأثیر کمپینهای تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی خود را به حداکثر رسانده و باعث شناسایی برند خود شوند.
تبلیغات محتوایی متمرکز بر ارائه محتواهای ارزشمند و مفید برای مخاطبان است که به آنها کمک میکند مشکلاتشان را حل کنند یا اطلاعات جدیدی را یاد بگیرند. این شامل مقالات وبلاگ، ویدئوهای آموزشی، پادکستها، و نشریات الکترونیکی است که به صورت غیر مستقیم برند را معرفی و ترویج میکنند. تبلیغاتی هدفمند است که شما را در معرض دید کسانی قرار دهد که احتمالاً مشتری شما میشوند و به محصولات و خدمات شما نیازمند هستند. تبلیغات پیامکی به عنوان یکی از بهترین روشها شناخته میشود که این میزان هدفمندی را برایتان فراهم کرده است.
کمپینهای تبلیغاتی بیشتر از بنرهای گرافیکی پر زرق و برق و تبلیغات در موتور جستجو تشکیل شدهاند. کمپینهای تبلیغاتی موفق، ضمن اینکه از نظر طراحی، جذاب هستند از تحقیق و سازماندهی نیز استفاده میکنند. این عناصر به بازاریابان کمک میکند تا هدف کمپین را شناسایی کنند و موثرترین روشها را برای جلب توجه مخاطب بیابند. علاوه بر این، ادغام روشهای تبلیغات آنلاین و آفلاین، کسبوکارها را قادر میسازد تا از نقاط قوت هر رسانه برای جبران محدودیتهای رسانه دیگر استفاده کنند. به عنوان مثال، در حالی که تبلیغات آنلاین هدف گذاری دقیق و تجزیه و تحلیل مخاطبان را ارائه میدهد، تبلیغات آفلاین میتواند ارتباط ملموس و عاطفی با مخاطبان ایجاد کند. بنابراین با بهره گیری از نقاط قوت روشهای مختلف تبلیغات آنلاین و آفلاین، کسب و کارها میتوانند یک برند جامع و همه جانبه ایجاد کرده و با مخاطبان خود در نقاط تماس مختلف تعامل داشته باشند.
در تبلیغات هدفمند، معیارهای تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) شامل موارد زیر است که باعث دقیق تر شدن مخاطبین هدف (Target Audience) شما میگردد. تبلیغات تلویزیونی به شما این امکان را میدهد که به طیف وسیعی از مخاطبان برسید. به شرطی که سناریو و پیام مناسب را انتخاب کنید، تبلیغات تلویزیونی ممکن است تأثیر بسیار زیادی بر بینش عمومی مخاطبان داشته باشد. استفاده از احساسات در تبلیغات میتواند به جلب توجه مشتریان کمک شایانی کند. توجه به احساساتی مانند شادی، غم، نیاز به امنیت و علاقه میتواند انگیزهای برای مشتریان به منظور خرید ایجاد کند. برخی تبلیغات بهجای ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتری، تنها بر فروش فوری تمرکز دارند.
این رویکرد هدفمند شانس دستیابی به مشتریان مناسب و جذب آنها را به حداکثر می رساند و احتمال تبدیل و فروش را افزایش می دهد. تبلیغات در صورتی می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند که هدفمند باشد، تبلیغات هدفمند یعنی بررسی مشتریان و ساخت پرسونا و بازار هدف و تبلیغ در آن بازار برای بدست آوردن مشتری. در این مقاله قصد داریم به راه حل هایی در زمینه هدفمند کردن تبلیغات بپردازیم. یک ویدیو میتواند به راحتی اطلاعات را منتقل کند و در عین حال سرگرمکننده باشد. با توجه به محبوبیت ویدیو در شبکههای اجتماعی، این فرمت گزینهای عالی برای جذب مخاطب است.
تبلیغات رادیویی بهعنوان یکی از تبلیغات سنتی از سال ۱۹۲۰، همزمان با آغاز رادیوی تجاری متولد شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. شرکتی، برنامهای خاص را در رادیو مورد حمایت مالی قرار میدهد و نام آن شرکت در سراسر برنامه ذکر میشود.
برای مثال، فروشگاههای اینترنتی با ارائه پیشنهادات سفارشی و نمایش محصولات مرتبط، میتوانند تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشند. این روشها در تقویت وفاداری مشتری و افزایش تعاملات بسیار مؤثر هستند. هیچ چیزی اندازه درگیر کردن احساسات نمیتواند باعث ایجاد نزدیکی بین یک تبلیغ و مشتری شود. کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» اپل را به یاد بیاورید؛ این کمپین تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۸ با دریافت جایزه امی برای بهترین فیلم تبلیغاتی، نام خود را جاودانه ساخت. این شعار، که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان نماد تفکر پیشرو اپل استفاده میشد، مردم را به پذیرش تغییر، نوآوری و نگاهی تازه به دنیا دعوت و مفهوم خلاقیت را بازتعریف کرد. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند.
الف. تحقیقات بازار
شما باید بدانید که تبلیغات خود را برای چه مدت زمانی و با چه هدفی انجام میدهید. سپس بودجه متناسب با آن را در نظر گرفته و همه چیز را مطابق برنامه پیش ببرید. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جستجو و تبلیغات نمایشی (Display Ads) است.
با این کار در معرض بینندگان بیشتری قرار میگیرید و دنبالکنندگان برند خود را افزایش میدهید. پلتفرم لینکدین بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه در سال ۲۰۲۱ دارد. کاربران در این شبکه اجتماعی بیشتر از افراد حرفهای تشکیل شدهاند و این موضوع لینکیدین را به جایی مناسب برای تبلیغات B2B تبدیل کرده است.
سلبریتیها و شخصیتهای خیالی، سبیلهای آغشته به شیر پوشیده بودند و میپرسیدند «شیر گرفتی». موفقیت این کمپین باعث ادامه آن شد و مصرف شیر از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ به میزان ۷ درصد افزایش یافت. برای مثال شرکتی خاص، کمپینی برای نوجوانان علاقهمند به بازیهای کامپیوتری راهاندازی میکند و در کمپین دیگری بزرگسالان علاقهمند به مد و فشن را هدف میگیرد. با بخشبندی مخاطبان محتوا و جایگاه شما خاصتر میشود و سریعتر به اهداف خود میرسید.
تبلیغات پیامکی به عنوان یک روش مستقیم و موثر در بازاریابی، از طریق ارسال پیامهای متنی به تلفنهای همراه مخاطبان انجام میشود. این روش به شما شرایطی میدهد تا به سرعت پیامهای تبلیغاتی خود را به گسترهای از مخاطبان ارسال کرده و بازخوردهای سریع و مستقیمی را دریافت کنید. پوسترها و بنرهای تبلیغاتی به عنوان روشهایی که از زمانهای دور در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند، به وسیله تصاویر و متنهای جذاب، قادر به جلب توجه مخاطبان و ارسال پیامهای تبلیغاتی هستند. توزیع تراکت تبلیغاتی یک روش مؤثر برای اطلاعرسانی به مخاطبان در مکانهای عمومی است.
- {
- بنابراین کسب و کارهایی که در تیک تاک تبلیغ میکنند به جای تمرکز بر تولید مشتریان راغب یا ترافیک، بر آگاهی از برند تمرکز دارند. |}{
- سامانه پیام رسان در تمامی سیستم ها از جمله گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپ به آسانی قابل دسترسی است . |}
- در فضای غیر دیجیتال و سنتی شما کاملا یک سویه صحبت کرده و گوشی برای شنیدن ندارید.
- کمپین های تبلیغاتی هدفدار توسط تیم های متخصص تحقیق بازار و ایده پرداز اجرا می شود و باعث می شود مخاطبان خاص یک محصول تارگت اصلی تبلیغ باشند.
- در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. {
- این کمپین تاثیرگذاری خوبی داشت چراکه با اندازهگیری نتایج آن متوجه شدند فروش همبرگر ۳ برابر گذشته شده است. |}
شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر کاپریلا را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است.
حالا که با مزایای اس ام اس مارکتینگ و انواع آن آشنا شدید، به چند نکته کلیدی برای پیش بردن یک کمپین تبلیغاتی موفق با ابزار SMS Marketing اشاره میکنیم. رعایت این نکات به شما کمک میکند تا بازدهی کمپینهای خود را به حداکثر برسانید و ارتباط موثری با مشتریان برقرار کنید. اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است، اما مانند هر روش دیگری معایبی نیز دارد. با رعایت نکاتی مانند ارائه محتوای ارزشمند، شخصیسازی پیامها و استفاده از پنلهای معتبر مانند پنل پیامکی نواتل، میتوانید بازدهی این روش را به طور چشمگیری افزایش دهید.
بنابراین مخاطب میداند از سمت چه شرکتی این پیامک را دریافت کرده است. خلاصه و شامل پیشنهاد متقاعدکننده است و در انتهای آن فراخوانی به اقدام وجود دارد. این روش تبلیغات برای یادآوری پایان حراج و ارائه پیشنهادهایی در بازه زمانی محدود کاربرد دارد. گاهی مشتریان سبد خرید خود را به دلیل هزینه نامتعارف ارسال یا مدت زمان طولانی تحویل، رها میکنند.
{محصولات و خدماتتان را منحصربهفرد توصیف کنید!
|}برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. مشتریان راضی یا بازیگران با دریافت وجه، تجربه مثبت خود را از استفاده از محصولات و خدمات شرکت بیان میکنند. این قالب کلاسیک نشان میدهد چگونه استفاده از محصولات یا خدمات باعث به وجود آمدن اتفاق بزرگ و مثبتی میشود. در این تبلیغات، لباسها یا ظرفها کاملا کثیف است و در یک چشم به هم زدن همه آنها برق میفتند. در واقع این تبلیغات قبل و بعد از استفاده از محصول را به بیننده نشان میدهند.
امیدواریم این راهنمای جامع بینش ارزشمندی را در مورد دنیای تبلیغات ارائه داده و شما را برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی بازاریابی کسب و کار خود راهنمایی کند. چنانچه شما نیز در این زمینه تجربه یا نظری دارید، خوشحال میشویم آن را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید. همچنین هزینهی ارسال پیامک نسبت به روشهای دیگر تبلیغاتی مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات آنلاین، به طور قابل توجهی کمتر است که این موضوع برای کسب و کارهای کوچک و متوسط اهمیت دارد. بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، شامل 3 طرح می باشد که شامل استارتر، تک ستاره، دوستاره می باشد. هر 3 طرح از لحاظ امکانات و پشتیبانی یکسانن و تنها تفاوت آنها در نرخ هر پیامک می باشد.
شما اسکریپت را به سایت اضافه کردهاید و این افراد را در گروه مشتریان خود قرار دادهاید. مثلاً اگر شلوار لی خریده است، پیراهنی متناسب با آن تبلیغ را با تخفیف به او ارائه کنید. باید از هر روشی که میتوانید، اطلاعات بیشتری از مخاطبان خود جمعآوری کنید. حالا دیگر اطلاعات بازدیدکنندههای سایت را دارید و میتوانید آنها را در گروههای مختلف بگذارید تا با پیامی متناسب به سراغ آنها بروید. بهطور معمول، کسبوکارهای حوزهٔ غذا، محصولات بهداشتی یا مبلمان از این رویکرد استفاده میکنند. احتمالاً فهمیده باشید برای اجرای موفق این نوع بازاریابی، به اطلاعات و دادههای مختلف از مشتریان بالقوه نیاز داریم.
این آمار نشان میدهد که شبکههای اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را میدهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند. برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. این نوع تبلیغات شامل برگزاری غرفه در نمایشگاه، کنفرانس، وبینار، میزگرد یا حتی یک دورهمی کاری یا دوستانه میشود. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید.
تبلیغات برنامهریزی شده از هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون برای بهینهسازی مکانهای تبلیغاتی در زمان واقعی استفاده میکند. بازاریابان عوامل مختلفی مانند دسترسی، فرکانس، هزینه و اثربخشی رسانههای مختلف را در نظر میگیرند. تبلیغات بومی که به آن محتوای حمایتشده نیز گفته میشود، نوعی تبلیغات پولی محسوب میشود که با شکل و پلتفرمی که روی آن منتشر میشود، ارتباط مستقیمی دارد. مدیریت تبلیغات موقعیت یک شرکت را در بازار تثبیت میکند و آن را با برتری رقابتی نسبت به رقبا مسلح میسازد.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند